Δευτέρα 30 Ιουνίου 2008

Οι Σακούλες της Υγείας



Αποτελεί μια από τις πιο συνηθισμένες εικόνες του δρόμου: η πλαστική σακούλα που αιωρείται κρεμασμένη από το χέρι. Σακούλες όλων των ειδών, κυρίως από supermarkets, από καταστήματα ρούχων και παπουτσιών, αλλά και απ’ όπου αλλού μπορεί κανείς να φανταστεί. Είναι τόσο κοινότοπο το θέαμα που δεν το προσέχεις καν. Εκτός κι αν το design και τα χρώματα είναι τέτοια που προσελκύουν το μάτι με την καλαισθησία τους ή ακριβώς με την έλλειψη αυτής.

Τελευταία τραβάει το μάτι μου μια ιδιαίτερη κατηγορία από δαύτες. Διαφανείς, ευμεγέθεις, ως επί το πλείστον λιτές, που όλο και πληθαίνουν, τόσο, που δεν τραβάνε πια την προσοχή. Σακούλες με ακτινογραφίες συμβατικές, αξονικές, μαγνητικές, με φωτογραφίες των κρυφών πτυχών και πληγών του σώματος, φωτογραφίες που ίσως κρύβουν θανάσιμες απειλές, που ίσως όμως κρύβουν και το πέρασμα των απειλών, κυκλοφορούν αδιάκριτα παντού, τραβούν τα ξένα βλέμματα που πασχίζουν να μαντέψουν και που ενδόμυχα δίνουν ευχές για το καλύτερο, σακούλες από εξεταστικά κέντρα, διαγνωστικά κέντρα, πολυκλινικές, όλα ιδιωτικά και απαστράπτοντα, σακούλες πλαστικές, μια περιουσία η κάθε μια τους.

Ποιος είπε ότι η υγεία δεν είναι ένα εμπόρευμα κι αυτή όπως όλα τ' άλλα, με τη δική της μάλιστα φίρμα στη σακούλα;

17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μα φυσικά καλή μου και δεν είναι η υγεία εμπόρευμα. Έχεις άδικο.

Η κυβέρνηση είπε ότι η υγεία είναι λειτούργημα! Γι’ αυτό την έδωσε σε ανθρωπολόγους μάνατζερ και κοινωνικούς σχεδιαστές και διαφημιστές που ξέρουν να τη «λειτουργούν»…

Στέργιος

katerina είπε...

Καλη σου μέρα cynical.
Μου αρέσει πολύ, όχι η φωτογραφία, αλλά η δική σου λεκτική φωτογράφηση του θέματος που περιγράφεις.

Αλλά ακόμα πιο ακριβό εμπορευμα απο την υγεία είναι το ....όνειρο καλή μου.
Κι αυτό δεν χωράει σε καμία σακούλα.
Χωράει μονο στο μυαλο, όταν καλυπτει το ...υπόλοιπο μέχρι το 100, απο το ποσοστό πιθανής επιτυχίας που σου δίνει ο κάθε εμπορευάμενος το όνειρο σου.

Left Liberal Synthesis είπε...

Πειράζει μου κάνει λίγο πιο Cynical και από την "Cynical"
Εύχομαι η εμπλοκή ολών με την υγεία να γίνεται παρατηρώντας και όχι ΚΟΥΒΑΛΟΝΤΑΣ μια σακούλα......

Xavier είπε...

Εγώ δεν κατάλαβα τι παίζει με τις σακούλες και μου έχουν πει όταν έχω απορίες να μη ντρέπομαι να ρωτάω.

cynical είπε...

Xavier καλά κανεις και ρωτάς. Αλλιώς δεν μαθαινεις. Πάντως με βαζεις σε σκεψεις. Τόσο κακογραμμενο ηταν το κειμενο, που δεν εγινε με μιας φανερό το νόημα; Ο σκοπός μου ηταν να εστιασω στους ολο και περισσότερους ανθρώπους που βλέπω τριγύρω να κρατανε σακούλες με ακτινογραφιες κλπ. απο ιδιωτικά διαγνωστικά κεντρα. Ο συνειρμος μου ηταν, να συσχετισω τα εμπορευματα που τα παιρνουμε μεσα σε σακούλες, με την εμπορευματοποίηση της υγειας, της οποιας τα αποτελεσματα τα παιρνουμε κιαυτά σε σακούλες με τη φορμα του ιδιωτικου διαγνωστικου κεντρου απ' έξω. Αυτά λιγο-πολύ.

cynical είπε...

Μακάρι να πιάσουν οι ευχές σου για όλους LLS. Να εισαι και συ καλα.

cynical είπε...

Καλη σου μέρα Κατερίνα. Τα ονειρά μας ειναι πολύ ..βαριά για να χωρέσουν σε μια πλαστική σακούλα...

cynical είπε...

Καλημερα Στέργιε. Μου εκανε εντύπωση στη Γαλλια ότι οι διοικητές Νοσοκομειων ειναι κατα κανονα αποφοιτοι της ΕΝΑ (ελιτιστικη ανωτατη σχολη δημοσιας διοικησης που ειναι παρα πολυ δυσκολο να μπεις). Στην Αθηνα οι διοικητες ειναι από πρωην νοσοκομες, και βάλε...
Τι να πω άλλο;

Xavier είπε...

Designάτα λογότυπα κλινικών και διαγνωστικών κέντρων έχω πετύχει σε φακέλους, στυλό, ημερολόγια αλλά ποτέ δεν έχει τύχει να τα δω σε σακούλες. Γι'αυτό λίγο μπλέχτηκα.

Κατα τ'αλλα δεν είναι κακογραμμένο. Εγώ καμμιά φορά καίω κάρβουνο.

cynical είπε...

Προσεχε τώρα Xavier και θα τις δεις. Πολύ σακούλα κυκλοφορεί. Να σκεφτεις ότι Τετάρτη απογευμα πήζει η Κηφισίας γιατι βγαινουν ολοι να πανε στα διαγνωστικά κεντρα που βρισκονται κατα μηκος της. Και ειναι πολλά.

NdN είπε...

Εχω να πω πολλά πάνω στο θέμα, αλλά θα τα προσπεράσω και θα σου ευχηθώ καλά να τα περάσεις! Κάπου πήρε το μάτι μου ότι από αύριο διακοπεύεις!

Καλή ξεκούραση!

marianaonice είπε...

Η υγεία και αν είναι εμπόρευμα!!
Και πολύ κερδοφόρο μάλιστα!!
Και χωράει και σε πλαστικό περιτύλιγμα, μην απορείς!!
Στο όνομα του κέρδους όλα γίνονται!!

habilis είπε...

!!!Εχω προσεξει το μικροτερο σακουλακι που κρατουν οι ηλικιωμενοι με το βιβλιαριο συνταγογραφιας.Το μεγαλιτερο που περιγραφεις ισως κρυβει μια μεγαλη αγωνια...

cynical είπε...

@NdN ευχαριστώ για τις ευχές. Αυτό το καλοκαιρι θα χρειαστει να τις επαναλάβεις πολλές φορες. Απ' ότι προβλέπεται θα ειναι πολύ κινητικό...

Θα ειμαι πισω στις 14/7. Just.

Καλο κουραγιο μεχρι να ερθουν και οι δικες σου διακοπες.

cynical είπε...

Καλημέρα μαριάννα. Όλο και πληθαινουν οι σακούλες που ειναι αποκλειστικά απο τα ιδιωτικα διαγνωστικά κεντρα. Τα δημοσια νοσοκομεια στις δινουν στο χυμα, οποτε αποκλειεται να τις μπερδεψεις.

Ιδιωτικη περίθαλψη αλλά το φακελάκι, φακελάκι ακομα και στα ιδιωτικα. Ο λόγος;; Οι περισσότεροι εκει μεσα πληρώνονται χειροτερα από το ΕΣΥ, οπότε προσβλέπουν στο "ο,τι έχουμε ευχαρίστηση".

cynical είπε...

Καλημέρα Habilis και καλώς ήρθες κατα τα μερη μας!

Δυστυχώς συνταγογραφούν τα δημόσια και εκτελούν τα ιδιωτικά. Για παράδειγμα, για αξονικές τομογραφίες σε παραπέμπουν κατα κανόνα στα ιδιωτικά κέντρα.

Και να περιφέρεις όλη αυτή την αγωνία που λες και συ, στους δρομους μεσα σε μια πλαστική σακούλα διπλα διπλα με τα ζαρζαβατικά, έ!, δεν κολλάει!

nelly είπε...

φευγεις? Αν φυγεις αμεσα σου ευχομαι happy summer holiday.Αλλιως τα λεμε.